tirsdag 8. mars 2011

Til en engelsk rose

Det var flere som fortjente avskjedsgave da jeg reiste fra England. Dette skjerfet strikket jeg til en dame som absolutt fortjener å bli kalt en rose. Hun ble både min faglige kontaktperson, veileder, nabo og venninne. Hun og familien hennes var et fast holdepunkt for meg og min familie, og jeg håper vi kommer til å klare å holde kontakten fremover. Rose-assosiasjonen kommer av flere ting, både personlighet og utseende, men ikke minst er hun en dyktig hagedame med mange nydelige roser og andre blomster i hagen sin. Garnet er engelsk alpakka fra en gård som har spesialisert seg på alpakkaoppdrett og produksjon av garn og klær av alpakkahår.

Oppskrift: Modifisert versjon av en stola fra Interweave Knitting.
Garn: Lace alpaca fra Toft Alpaca.
Pinner: Tror det var Harmony Wood rundpinne nr 4.



Nærbilde av mønsteret. Det var første gangen jeg strikket liljekonvall-mønster. Litt pirkete med garnkulene, men ikke veldig. Jeg synes det gir en spesiell og annerledes effekt i forhold til annen hullmønsterstrikk.

7 kommentarer:

Lena sa...

Smukt tørklæde.

Elisabeth sa...

Lekkert skjerf. Nydelig med liljekonvaller i hvitt. Synes du har vært fantastisk flink til å finne på gaver til de menneskene dere har hatt nær dere det siste året :)

Rigmor sa...

Nydelig skjerf,liljekonvallmønsteret er så lekkert !

Ulla sa...

Meget smukt tørklæde. Velkommen hjem, det lyder til at have været et godt år i England

mona sa...

Jeg synes liljekonvallmønsteret er så vakkert. En veldig fin og personlig gave til det som høres ut som en fantastisk person.

Guro sa...

Nydelig skjerf, så heldige venner du har!

Selv blir jeg mannevond av sånne nupper, men det blir unektelig svært vakkert.

Nanna sa...

Hvor er det fint

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...