torsdag 21. april 2011

Smått og fint

Først det små: 2 par til med Madam Møller-sokker har sklidd forbi pinnene mine.






















Oppskrift: Se forrige post.
Garn: Rester av Rauma finull
Pinner: 2 strømpepinner nr 4 Harmony Wood

Og så det fine:



















Det var kjærlighet ved første blikk da jeg oppdaget det nye garnet Fin fra Du Store Alpakka. Jeg ble gående å tenke på Fin, drømme om Fin, fantasere om Fin. Jeg visste at garn med silke i siger. Jeg innså at jeg kunne komme til å bli skuffet, at virkeligheten kanskje ikke ville bli så roserød som jeg drømte om. Men det hjalp ikke. Jeg måtte ha Fin. Måtte.

Det endte med 10 nøster i denne nydelige gråbeige fargen. Planen er en cardigan til meg selv. Jeg skal strikke leeeenge på den, på tynne pinner, og bare nyte følelsen av garnet mellom fingrene mine. En gjennomsnittlig forelskelse varer i 6 måneder. Så får vi se hvordan det går med denne.

God påske alle sammen!

8 kommentarer:

Elisabeth sa...

Fine små sokker igjen, og Fin har jeg også drømt om. Har ikke kommet til innkjøp enda, men venter spent på å se hva du kreerer... Ha en flott påske!

Lena sa...

Flere fine sokkesko:-) Det lyder som et lækkert garn og en fin farve. Hvilken trøje skal du strikke?

Guro sa...

Åh, kos deg masse med Fin!
Det eneste jeg har strikka i silke-alpakka-blanding har blitt særs vellykka, så det går an. Det gjelder bare å ta høyde for at plagget vil vokse og sige, så jeg strikka litt kortere enn jeg ellers ville og litt snauere over brystet.

Søte babysokker. De blir nok gode på noen småtær, tenker jeg.

Knitgirl sa...

Åh så fint garn. Du har rett i at vi velger det samme, jeg sitter her i kveld og strikker Shetland tiangle i fin;-)Nyt den siste fridagen i morgen!

strikkedilla sa...

Så fine sokker, og du så lekker kjolen din var. Takk for kommentaren hos meg. Legger meg til som følger hos deg. Utrolig masse fint du har strikket. Gleder meg til å se hva mer du har på pinnene

Losarinas mor sa...

Du er en meget flittig og dygtig strikker !

AnnetteK sa...

Minstemann fikk ett sett av mamma, strikket i Fin, deilig og mykt garn.
Og settet er godt og varmt.

Men;
Jeg tror han kommer til å ha dette settet til han blir voksen for det siger og vokser i alle retninger... :(

Fuglemamma sa...

AnnetteK: Jeg pleier å tenke at til babyer er det jo greit at klærne vokser. Litt verre med oss voksne. Men da skal jeg i alle fall slutte å bekymre meg for at jakken blir altfor liten...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...