søndag 21. august 2011

Sommeren er på hell

Bloggpausen ble lenger enn planlagt, men som flere andre har vært inne på kommer både strikkelysten og bloggelysten snikende sammen med de første gule bladene på bjørkene i lysløypa utenfor kjøkkenvinduet. Årets sommerstrikketøy har vært en barnehagekjole med dukkevogn og dukke til Lerke. Jeg startet litt før ferien, og ble ferdig omtrent samtidig som ferien var slutt. Lerke var veldig utålmodig på slutten og kommanderte meg til å finne frem strikketøyet ved enhvert anledning. Hun ble veldig fornøyd til slutt, da.






12 kommentarer:

Elisabeth sa...

Dette må vel omtrent være den fineste kjolen jeg har sett på lenge, og alle småpikers drøm :)
Koselig at du er tilbake i bloggland. Håper å se deg oftere utover høsten!

Fuglemamma sa...

Ja, jeg falt også totalt for den da jeg fant den i et oppskriftsblad fra Sandnes. Jeg har strikket den nesten helt uten endringer også.

Og takk for kommentaren din. Jeg har noen småprosjekter til fremvisning også, så jeg skal prøve å komme med dem før det har gått for lang tid.

Husmorspira sa...

Noe så fantstisk! Skjønn :)

Elins Strikkeri sa...

Den kjolen er berre så nydelig!! Har sett på den eg og men ikkje komen lengre enn det:)

Liisa sa...

Vilken rolig idé! Jag förstår att hon liker den!

Elins Strikkeri sa...

Hei igjen. Oppskrifta på labbane med jente og gutt på er frå eit Rauma hefte:)

Ulla sa...

Smuk, smuk kjole. En virkelig sød detalje med dukken.

Fuglemamma sa...

Takk Elin, da kan jeg sjekke innom Husfliden en dag. Artig med mange oppskrifter å velge i, synes jeg.

Lena sa...

Hov, så slet ikke opdateringen på bloggen:-)
Skøn kjole - jeg er helt vild med lommen! Og hvor er Lærke dog blevet stor.

Knitgirl sa...

Så koselig med dukkekjole! Godt å ha deg tilbake i bloggeverdenen igjen. Jeg skal til Tromsø i forbindelse med Døgnvill, lurer på om du bor i området. Kanskje vi kunne ta en kaffe?

Leonore sa...

Så flott kjole!!! Fine farger og kjempeflott med egen vogn til dukka;)

Fuglemamma sa...

Ja Lena, hun har blitt skikkelig stor jente. Det går så fort! Knitgirl, hørte ikke noe mer fra deg, men håper du hadde det koselig på Døgnvill.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...