torsdag 17. november 2011

Feed my soul

Novembermørke kan være en utfordring for humøret, og ikke minst når det pakkes inn i regn og lavt skydekke. Da gjelder det å oppsøke fargene og lyset der det finnes, og suge det til seg. Som i formiddag da jeg var ute og løp i lysløypa bak huset vårt. Våt ble jeg, men jeg fant gull:




















En annen kilde til sjeleføde og farger i november har vært disse sokkene, som i stor grad har blitt produsert i lange og til dels tørre møter. Jeg elsker Kaffe Fassett-garnet til Regia:





















Oppskrift: Nesten akkurat sånn som jeg lærte det som 14-åring, men med sammensying i tåspissen i stedet for felling hele veien frem.
Garn: Regia 4tr Design Line by Kaffe Fassett, farge 04259
Pinner: 2,5 mm bambus
Hot? Så det lyser av dem!

6 kommentarer:

Losarinas mor sa...

Du har ret- vi skal gøre os umage for at finde farverne i denne måned :-)

duBedåre sa...

Flotte sokker som virkelig lyser opp i mørke høsten. Og de er jo identiske! Syns alltid jeg får forskyvninger i garnet om jeg strikker sokker med selvstripende garn, og i verste fall ender de to sokkene opp med å se ut som om de tilhører hvert sitt par...

Sug til deg det lille lyset som er, og nyt det!

Ulla sa...

Dejligt med glade strømper i vintermørket. November er helt klar den kedeligste måned.

Lena sa...

November ER en lang og mørk måned - jeg lider også lidt under det og tænker på hvordan man håndterer det så højt mod nord hvor I har meget mindre lys på denne tid. Men sikken en strålende udsigt du fandt!
Skønne sokker - har selv strikket et par i garnet og det er så skønt at have sådanne farver på fusserne i novembermørket!

Elisabeth sa...

Jeg synes vi har hatt mye lys til nå denne novemberen. Ikke sååå mørk som de pleier å være. Nydelige farger på sokkene som gir litt piff til litt grå omgivelser ;)

mimona sa...

Godt å finne farger og lyspunkter når været er så grått. Det er kanskje da vi virkelig SER dem.

Flotte gladsokker, jeg liker også de fargene. Men ikke pinnetykkelsen, det er jeg nok for utålmodig til.

Fortsatt god helg. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...