søndag 13. november 2011

Julegaven til Lerke og Dukke-Pipp er klar

Lerke har en liten dukkesøster. Siden vi bruker fuglenick her i bloggen kan vi kanskje kalle henne Pipp. I fjor fikk Pipp Fuglemamma-body, strømpebukse og rød kjole til jul. I år har jeg laget en liten vinterklesgarderobe til henne.




















Oppskrift: Fra Familiens Juleidéer 2010. Bortsett fra strømpene, de har jeg strikket etter egen oppskrift.
Garn: Drops Merino. Jeg arvet garnet da svigermoren min døde i fjor. Det har blitt vasket pga røyklukt. Jeg synes det hadde litt dårlig tvinn, tråden fliset seg veldig lett opp, men jeg er usikker på om det skyldes vasken eller om det var slik allerede før en runde i vaskemaskinen. (Jeg puttet nøstene inn i en nylonstrømpebukse med en knute mellom hvert nøste, det fungerte fint.)
Pinner: Bambus nr 3.
Hot? Ja, jeg synes i alle fall Pipp ble veldig fin, og nå skal hun nok holde seg god og varm når vinteren endelig kommer til Nord-Norge. (Vi har enda ikke fått mer snø enn den som jeg har vist frem på bilder tidligere...)


6 kommentarer:

Line sa...

Så skjønt! Tenker nok at dukkemamma blir glad!

Elisabeth sa...

Et aldeles nydelig sett! Regner med at både Lerke og Pipp blir fornøyde :)

Ulla sa...

Smukt og dukken fryser ikke til vinter. Håber både Lærke og Pipp bliver glade.

Der var en i webtrik, der havde samme problem med drops merino. Så der er et problem med garnet.

Lena sa...

Øj - fiiiint sæt til Pipp. Hun skal nok holde sig varm. Hun er heldig hende Lærke at få sådan en fin hjemmelavet gave.

Systro sa...

For eit nydeleg sett! Tenkjer dukkemammaem vert glad når ho opnar dette på jolaften!

Elins Strikkeri sa...

Kjempefine klær til dukkepipp, tenker det vekker glede hos dukkemammaen og:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...