tirsdag 17. januar 2012

Nye små og store muligheter

Det ble en liten bloggpause, og jeg har strikket diverse julegaver som ikke rakk å bli fotografert før de ble overlevert til mottakerne. Men nå er det et nytt år, og nye muligheter til både å strikke og å blogge. Og da passer det vel bra å starte bloggeåret med litt smått til to små nye medborgere.




















Lue og votter: Strikket i en tråd 2-tr merino fra Nøstebarn og en tråd tynn alpakka i ulike farger. Kanter og bånd på lua er heklet og strikket i dobbel tynn alpakka. Mønsteret til lua er fra Nøstebarn, mens vottene er strikket på lykke og fromme.

Sokker og votter: Strikket i Finull fra Rauma. Oppskriften på sokkene er den gode gamle Madam Møllers fra Nøstebarn, og vottene følger samme lykkeoppskrift som de andre.

Hot? Ja, både varmt og mykt, og jeg håper de vil falle i smak. Jeg elsker i alle fall å strikke slike små babyplagg, det er noe eget med å ønske et lite menneske velkommen til verden. Omtanke og gode ønsker for fremtiden er strikket inn i hver maske!

9 kommentarer:

Elisabeth sa...

Slike barselgaver er jo alltid hot. Kan ikke tenke meg annet enn at slike plagg blir satt veldig pris på. Koselig å ha deg tilbake etter bloggpausen ;)

Systro sa...

Koselege gåver! Deilig med fargar som ikkje er så gutt/jentefokuserte! Gult er kult!
Systro

Elins Strikkeri sa...

Så fine og gode småplagg du har strikka, dei vert sikkert godt mottatt:))

Liisa sa...

Fint! Härliga naturfärger! God fortsättning på det nya stickåret!

Lena sa...

Fine ting - de skal nok varme de heldige modtagere.

Linda sa...

Så dejligt at se lidt liv igen :o) Fine små babyting, dem kan man ikke andet end sætte pris på!

Charlotte sa...

Så hyggelig du er tilbake igjen :) Det har jeg gledet meg til!
Jeg har laget meg ny blogg. Håper du har lyst til å stikke innom der i stedet :) God helg! t

Elisabeth sa...

Det er Malin som er luemodell på bildet på bloggen min. Vi tok bilder av hverandre, valgte det som ble klarest :)

mimouna sa...

Sånne gaver varmer på flere måter, kjempekoselig å få når man har ny baby. :)


Kjekt at du blogger igjen, ha en fin uke.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...