tirsdag 29. mai 2012

Bringebærrød nostalgi

Da Lerke var lita strikka jeg en bringebærrød jakke til henne av silkeull. Oppskriften het Frida, og ble kjøpt fra Pinnsvindesign sammen med det lekre, lekre garnet som jeg ikke lenger husker hva het, men det er altså en av typene som kommer fra samme spinneri og er av samme "ulla" som Nøstebarngarnet, men med et annet fargekart. Jakken ble ferdig, og jeg tror kanskje tilogmed jeg rakk å vise den frem på den gamle Sprayblogg-bloggen min. Men så ble den ikke tatt i bruk av en eller annen grunn. Kanskje fordi jeg aldri husket på å sy i knapper, kanskje fordi den først var litt for stor og så var den plutselig litt for liten. I alle fall ble den liggende i skapet. Og liggende.

Helt til jeg for to uker siden kom på at ei lita frøken i vennekretsen fortsatt ikke har fått barselsgave fra oss. Hun har rukket å bli 10 måneder gammel, og dermed passet det i grunnen perfekt med barselsgave i størrelse 1 1/2 år omtrent. Knapper ble det også, de aller siste små kokosnøttskall-knappene mine fra Sri Lanka.




















Oppskrift: Frida (og Frode) fra Designclub.dk
Garn: Duo silke-merino var det.
Hot? Veldig veldig søt, synes jeg, og jeg håper den kommer til å bli brukt av den nye eieren.

I neste innlegg blir det grønn fasit og en grønn start.

7 kommentarer:

Elisabeth sa...

Nydelig jakke, og jeg tror du viste den fram på den gamle bloggen din. Duo silkeull er det ja, jeg bestilte også flere garnkit (Anika, Ugler og Bille) fra Designclub.dk på den tiden og var så glad for at silkeulla der hadde så flotte farger :)
Så bra at slike fine strikkede ting kommer fram fra skapet, den nye eieren kommer nok til å bruke denne mye!

Monstermønster sa...

Den er superfin! Jeg synes klokkekanten nede er så sjarmerende detalj. Søt i bringebærrød.

Anna Therese sa...

Nydeig jakke :) Likte så godt halsområdet på den, for det gjore den så spesiell :) Ha en flott kveld videre!

Line sa...

Det var en nydelig farge!
Sommerlig og fin selv om jeg - skrekk og gru - hører at vinteren ikke har sluppet taket i nord ...

Ulla sa...

meget lækker bluse til lillepigen. Det er duo silke-merino, et af mine favoritgarner.

strikkedilla sa...

Nydelig jakke med herlig farge

Leonore sa...

Den jakken er så søt. Dumt med glemte skatter, men veldig godt når det dukker opp nye små som skattene passer til:) Koselig å gi bort plagg man har laget selv;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...