torsdag 4. oktober 2012

Bare ord

Et innlegg uten bilder. Kanskje dere kan skape dem i hodet? Jeg er fortsatt i sjalverdenen. Jeg har oppdaget Drops sitt nye lacegarn, en blanding av alpakka og silke. Himmelsk. Akkurat nå er jeg i ferd med å få ferdig en himmelblå stola, og snart skal jeg i gang med et offwhite trekantsjal. Hvilket er jeg ikke helt sikker på, men Ravelry har mange fine når man søker på lace shawl triangular.

Oppe på soverommet mitt har jeg to ferdige sjal liggende. De mangler bare blokking, og fotografering, for å kunne vises frem i bloggen. Før var det å blogge om det jeg hadde strikket en motivasjonsfaktor for å få ferdig monteringa. Nå betyr det visst litt mindre. Jeg vet ikke helt hvorfor det er sånn. Kanskje hverdagen suser for fort av sted? Kanskje det har blitt så mange strikkeblogger, og jeg har falt litt av lasset? Jeg leser i lokalavisa om ungjenter på 18 år som tjener 60.000 kroner i måneden på bloggene sine. Det høres litt vilt ut for meg, og særlig når jeg leser bloggene og ser at de stort sett handler om ingenting.

Høsten er vakker i nord i år. Men de gule skogene er i ferd med å bli nakne og grå. Til gjengjeld er himmelen full av farger hver morgen og kveld. Sola som blender meg hver morgen ved frokostbordet står senere og senere opp. Snart blir den helt borte. Jeg kjenner det på kroppen. Mørketida kommer. Det  er litt vemodig, men litt fint også.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Mange fornuftige tanker fra deg. Nyt høsten så får vi vel se resultater av strikkingen etterhvert :)

Monstermønster sa...

God høst! Mørketida nærmer seg, men først skal vi heldigvis gjennom fargefesten på trærne. Vi har ennå endel blader igjen på trærne her, men det blir mindre for hver dag, og snart starter mørkekjøringa.

JEg tror vi valgte feil sjanger om vi skulle tjene noe på blogginga. I en rutinepreget hverdag på jobb er jeg glad for mitt lille kreative fristed, bloggen.

Fuglemamma sa...

Ja, dette med å tjene penger på blogginga virker veldig rart for meg. Bloggen er jo hobby, og dessuten er det en del av en frivillighetssektor tenker jeg. Å dele håndarbeidsglede og kunnskaper med andre entusiaster er liksom noe som står i motsetning til marked og profitt i mine øyne. Og godt er det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...