onsdag 24. oktober 2012

Dagens bukett, til ære for Losarinas mor




Kjenner du Losarinas mor? Hun skriver den vakre og hverdagspoetiske bloggen wwwrkelighed sagde Losarinas mor. Losarinas mor har et skarpt blikk for skjønnheten og særegenheten i de tingene vi omgir oss med, og måten hun skriver om sin lille altanhage får meg til å ønske at jeg hadde grønne fingre og en hage. Det har jeg ikke. Det jeg har er et bittelite bed, nærmest et hull i asfalten foran rekkehuset vårt, hvor jeg pleier å plante noen blomster hver vår. Bedet er kantet med rullesteiner fra fjæra. Om vinteren må vi parkere bilen vår der hvor bedet er, og da må steinene fjernes. Det har de blitt i dag, og jeg har plukket inn noen av blomstene. Er rar følelse av vår på stuebordet samtidig som vinteren hyler rundt hushjørnene. Jeg har opprettet en ny etikett her i bloggen, blogg-tribute. Den skal jeg bruke til innlegg som er inspirert av en spesiell blogg. Jeg vil gjerne finne nye fine blogger å lese også - tips meg gjerne om du har en blogg selv, eller vet om en jeg ikke kjenner.

Ja, det kom snø i natt. Hauk foreslo helt frivillig å ta med seg vinterbukse på skolen. Lerke var full av fryd over å få på seg vintersko og vinterbukse, og hun fant frem det rosa rumpeakebrettet sitt og tok med seg i barnehagen. Slik så det ut da vi kom dit i morges.


Selv har jeg også vært ute og nytt snøen på min måte, med å jogge meg en tur i nytt deilig rosa superundertøy fra Craft merket med rosa sløyfe. (Ja, jeg hadde skidressen min utenpå da...) Også har jeg hjemmekontor i dag, og det betyr at lunsjpausen min ble tilbrakt i sofaen sammen med dette:























4 kommentarer:

Losarinas mor sa...

1000 tak for den smukke buket !
Og tak for de fine ord om mig og min blog- jeg bliver ganske rørt og helt genert :)

Elisabeth sa...

Nydelige blomster, og en nydelig etikett du har lagt til i bloggen. Blir koselig å kikke innom bloggene du skriver om :)

Hege sa...

Ja, det var koselig med snø - ungene har kosa seg ute i timevis etter skolen :)
Gleder meg til å se hva du strikker på, regner med det er et sjal..? Og Cladonia fra et tidligere innlegg er bare så fint.

Linda sa...

uh det var godt du nåede at redde dem fra sneen - og bilen :o)
Smuk buket.
Synes det ville have været vældigt kækt at løbe afsted i lyserødt undertøj :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...