fredag 5. oktober 2012

Det som skal komme...

Det himmelblå sjalet er ferdig. Nå har jeg tre sjal i tre ulike garnkvaliteter og tre ulike oppskrifter liggende i skapet. De skal strekkes, fotograferes og legges ut med ordentlig informasjon om garn og oppskrifter senere. Akkurat nå tenkte jeg bare å dele fargene med dere, og mykheten som jeg synes vises gjennom skjermen.



Og enda er ikke sjalets år ferdig. Jeg skal starte på et nytt sjal i dag. I dette garnet. Det ser ikke så spesielt ut sånn på bildet, men det er altså noe av det lekreste silkealpakkagarnet jeg har vært borte i.



















Det neste strikkeprosjektet mitt etter det igjen blir ikke et sjal. Dette garnet er kjøpt inn av en venninne som har ønsket seg en tunikakjole. Det er fra Estland, og minner om Kauni, både i fargene og i garnkvalitet. Jeg vurderer å mikse det med en tråd kidsilk for å få en varm og litt lodden tunika som kan strikkes på pinne 4 omtrent.



















Og til slutt må jeg bare vise dere noe helt nytt og fantastisk lekkert. Suri-alpakka fra England. Mer om leverandøren følger i en annen post. Jeg vet ikke hva dette skal bli enda. Men jeg har noen drømmer...


9 kommentarer:

Losarinas mor sa...

Ah, at bade sig i dine smukke garner og fine sjaler :)

Fuglemamma sa...

Ja, det hadde vært noe, Losarinas mor. Jeg er veldig glad i det litt ekstra fine kvalitetsgarnet. Så da er det jo bra at jeg strikker sjal av det, så blir det likevel mye strikketid per krone brukt på garn. ;-)

Hege sa...

Gleder meg til vi får se en masse flotte sjal etterhvert her :)
Det grønne garnet er bare nydelig - heldig venninne du har!
Ha ei fin helg :)

Ulla sa...

Uhhhm lækre sjaler til en kold efterårsdag. Det suri alpakka garn glæder jeg mig til at læse mere om

Elisabeth sa...

Her var det mye fint! Fargene og mykheten vises godt på bildene :) Spennende med nye garntyper, gleder meg til du forteller mer om dem....

Linda Aasan sa...

Så mye deilig garn og farger! Gleder meg til å se sjalene ferdige :)

AnnetteK sa...

Herlig farger og garn. Gleder meg til å se sjalene utstrekt!

Takk for inspirasjon!

mimouna sa...

Deilig med myke sjal, det er jo tiden for dem nå. Gode og varme, selv de spindelvevstynne og lekre. Kos deg med masse fint nytt garn også! :)

Elisabeth sa...

Har lest ferdig Nu, jävlar! Det er en humoristisk og underholdende bok om flere personer i samme omgangskrets som tenker tilbake på valgene de har gjort til nå i livet. Er de riktige eller skulle de valgt noe annet? Lettlest undeholdning som anbefales om du ikke ønsker en dyp leseopplevelse :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...