lørdag 24. november 2012

En førjulsdrøm















Jeg har lyst til å dele dagen min i dag med dere. Den startet med frokost som mannen hadde laget mens jeg og ungene sov lenge. Han skulle jobbe i dag, men vi tre andre har hatt fri og gjort noe som det er lenge siden jeg kan huske å ha gjort: Vi dro på lørdagshandletur til byen, det vil si til Tromsø sentrum. Dels for å se på julehjertene som ble hengt opp nå ved inngangen til mørketida. Og dels for å handle noen gaver, til min mor som snart har bursdag og til ungenes venner. På kafé har vi vært også, og vi har hatt det så trivelig. Store unger har jeg fått, 9 og 5 år. De har visst nesten sovnet nå tror jeg, selv om minstemor har overnattingsvenninne og de derfor har holdt det gående ekstra lenge.

Og nå hører jeg at mannen endelig kommer hjem, med sushi.

Denne førjulstida vil jeg fokusere på alt jeg har, og hvor heldig jeg er. Det burde ikke være vanskelig, men jeg vet av erfaring at man kan trenge litt påminnelser om det når julestresset setter inn.

Ha en deilig søndag i morgen alle sammen!

5 kommentarer:

Losarinas mor sa...

Det er så fint når julelysende sættes op :)
Og så hyggeligt at tage på juletur med sine børn.
Måske i har skabt en ny førjule tradition :)

Elisabeth sa...

Det høres så koselig ut med julehandel sammen med barna. Her legger vi garasjetak, både store og små. I uka som kommer er hele familien aktivt opptatte med revy og forberedelser til den :)

Hege sa...

Syns det er en flott tanke at man skal tenke litt på hvor heldige man er nå i tiden med alt kjøpepress og stress før jul!
Her er også julelysene kommet opp i "byen" vår.
Nydlig grønt strikketøy du strikker på. Jeg er ennå hekta på julekuler og julehjerter her ;)
Ha en fin søndagskveld :)

Lena sa...

Det lyder som en dejlig dag. Med et par store dejlige børn. Og med en god plan for december.

mimouna sa...

Koselig med slike dager, og viktig å ta seg tid til å kjenne på at man faktisk har det veldig godt.

Håper det kommer mange slike dager!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...