mandag 3. desember 2012

Luke 3: Slekt skal følge slekters gang

Deilig er jorden er min yndlingsjulesang og yndlingssalme. Særlig linjene om tider som skal komme og henrulle, og slekt som skal følge slekters gang, rører ved meg. Kanskje fordi det gjør det så tydelig hvorfor akkurat denne sangen synges både på julaften og i begravelser.

Det å få lov til å gi videre av den man selv har fått er en egen og helt særskilt glede. Som når Hauk i går kveld endelig knekte strikkekoden. "Gjennom, hente garn, tilbake, og... slipp! Mamma, jeg klarte det!" Og vi ble enige om at han kunne prøve å strikke et par babyvotter til fetteren eller kusinen som skal komme i mars. Jeg strikket også babyvotter da jeg var omtrent så gammel som han, instruert av mamma. Han likte godt å høre den historien. Og jeg likte godt å fortelle den.


2 kommentarer:

Lena sa...

Hvor er det hyggeligt - jeg glæder mig til at følge din julekalender. Det er så dejligt når børnene fatter interesse for det man også selv kan lide.

Losarinas mor sa...

En meget smuk salme, jeg bliver altid rørt når den synges .)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...