tirsdag 4. desember 2012

Luke 5: Metamorfose




















Noe av det morsomste jeg vet å strikke er hullmønstrede sjal. Og enda er det egentlig ikke strikkeprosessen som er morsomst, men det som kommer etterpå. Tenk at en krøllete og klumpete liten klut kan bli til en vakker og svevende svane bare ved hjelp av litt vann, noen nåler og en madrass.

Fra denne:




















Til denne:




















Det er jo nesten magisk, og kanskje man kan håpe på at noe lignende skjer med en selv etterhvert. Eller er det kanhende motsatt prosess som gjelder for oss mennesker? Mer detaljer om sjalet følger i neste luke. En ekte julekalender må jo ha noen innlagte cliff-hangers! :-)

6 kommentarer:

Liisa sa...

Vilken vacker sjal! Håller med om att det är en metamorfos som sjalbyltena genomgår. Jag tycker själv att det är så svårt att ta mig tiden att spänna ut sjalar men det är så trevligt när man tar bort nålarna och kan lossa sjalen från underlaget!

Ulla sa...

Hvor er det smukt. Glæder mig til de nærmere detaljer om mønster etc.

Linda sa...

Hehe, jeg tænkte lige det samme; oh lige at gå til køjs med en stak knappenåle og vågne stram i betrækket næste morgen :o)

Utroligt smukt sjal...

Elisabeth sa...

En vakker forvandlingsprosess :) Det er alltid spennende med blokking. Detaljer som kommer fram som man ikke har sett under strikkingen.

Charlotte sa...

Hei og takk for besøk og kommentarer i min blogg :) Jeg er i full gang med julegaver og i år kjenner jeg faktisk ikke noe av det presset jeg har merket tidligere. Det er akkurat som om det er litt gøy å utfordre meg selv å se hvor langt jeg rekker å komme før gavene må deles ut. Jeg er misunnelig på deg som får til å strikke sånne flotte sjal jeg. Jeg har i grunnen ikke prøvd meg enda, men jeg syns det virker vanskelig. Jeg har til og med overkommet skrekken av å strikke etter engelske oppskrifter før jeg kom i gang med avanserte hullmønster. Hvem skulle tro?! Svalbardhistorien var veldig koselig. Så artig å se alle de herlige strikkeplaggene hengende. Ha en fin førjulstid der oppe :)

Hege sa...

Nydelig sjal! Er enig i at blokking forvandler selv den mest krøllete haug av et strikketøy til noe vakkert.
Og yay for Hauk som har knekt strikkekoden! Her har ingen av guttene hatt lyst til å lære seg å strikke ennå, men kanskje senere ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...