mandag 6. mai 2013

Sokker til en Hermine

Jeg oppdaget disse sokkene på den fine bloggen til Lena, og måtte bare strikke dem. Mønsteret er både enkelt og sofistikert på en gang. Og siden jeg allerede har slått fast at jeg er Harry Potter fan kan jeg legge til at Hermine er den karakteren jeg identifiserer meg mest med. Kanskje på grunn av den overivrige håndsopprekningen i timene;-) Disse sokkene er imidlertid ikke til meg selv, men til en dame jeg kjenner som i likhet med Hermine er både smart og classy, og som har fortjent en liten oppmuntring. Jeg håper de vil falle i smak.






































Oppskrift: Hermione´s everyday socks. Ravelry-link: http://www.ravelry.com/patterns/library/hermiones-everyday-socks. Jeg har brukt hovedmønsteret men brukt "mitt eget" sokkemønster til masketallet, hælen og tåfellinga.
Garn: Fortissima Socka. Et elastisk sokkegarn som ble kjøpt for mange, mange år siden fra danske Markno design.
Pinner: 2,5 mm
Hot? Ja, jeg synes det.

9 kommentarer:

Snertne sneller og små nøster sa...

Lekre sokker :-) Jeg liker også Hermine veldig godt, og så er hun jo så søt :-D

Ha det godt - klem Siv

Fríða sa...

super flotte sokker, en dejlig gave at få.
kh.fra Island
Frida

Systro sa...

Flotte sokker! Og slik ein deilig, tiltalende farge!

Marte sa...

Fine sokker! Jeg har et ambivalent forhold til sokkestrikk, men med mønster eller struktur som gir litt variasjon, går det ofte bedre. Kanskje jeg skal prøve meg på disse?

Tusen takk for fine kommentarer på bloggen min :)

Ulla sa...

Lækre sokker, ligner et nemt mønster, så der er en chance for de bliver strikket.

mimouna sa...

De ble flotte, måtte rett inn på Ravelry pog lagre mønsteret. :)

Lena sa...

De er nemlig nemme, fine og brugbare:-)

Er I blevet hytteejere, jf. de fine gardiner i sidste indlæg?

Elisabeth sa...

Nydelige sokker. Et mønster etter min smak også. Struktur er vakkert!

Liisa sa...

De var väldigt fina! Kanske något till mitt Hp-freak här hemma

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...