søndag 5. mai 2013

Transfigurasjon, the slow way



Jeg har praktisert transfigurasjon i helga.




Nærmere bestemt har jeg forvandlet 10 kvadratmeter med stoff til 4 gardiner med rynkebånd. Gardiner er omtrent det eneste jeg syr, og det skjer ikke så ofte, men denne gangen synes jeg selv at jeg fikk det godt til. Rynkebånd er det veldig lenge siden jeg har sydd på, men med litt hjelp fra denne siden gikk det også helt fint. Jeg hadde bare et problem, som jeg kommer tilbake til.





Det tar sin tid å stryke 10 kvadratmeter med nyvasket gardinstoff... Skulle ønske jeg hadde en husnisse til å hjelpe meg. I det minste hadde jeg Harry Potter på lydbok. Jeg er en sånn som kan lese/lytte til bøker jeg liker maaange ganger, og jeg liker Harry Potter. 





Her er gardinene ferdig strøket og klippet opp. Men jeg synes det er vanskelig å klippe stoffet jevnt tvers over bredden. Det blir skjevt, samme hvor mange ulike målinger jeg gjør for å "treffe" best mulig. Jeg kunne ønsket meg et sånt bord de har på enkelte stoff-butikker, med et spor til å klippe langs, men jeg har en mistanke om at mannen ikke ville forstå hensikten helt hvis jeg skulle lage et sånt i spisebordet vårt... Er det noen som har andre gode tips?



Det blir dessverre ingen ferdigbilder av gardinene, siden de ikke har blitt hengt opp enda. Dette er det første prosjektet mitt med en helt ny etikett: Hytta. Jeg har planer om mange flere etterhvert... :-) 



















1 kommentar:

Snertne sneller og små nøster sa...

WOW! For en strykejobb - misunner deg ikke :-P Jeg klipper stort sett på gulvet, og det har hendt seg at jeg har lagt stoffet kant i kant med mønsteret i parketten, og klippet etter den ;-)

Ha ei flott uke - klem Siv

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...