tirsdag 16. juli 2013

Invasjon fullført







































Marius med en vri, både hva gjelder mønsterbord og fargevalg. Hauk har selv plukket ut garnet i butikken, og han har også vært involvert i valg av alternativt mønster.




















Som erstatning for det vanlige XO-mønsteret midt på ønsket Hauk seg space invaders. Det var vel Arne og Carlos som introduserte den vrien på Marius, men jeg synes egentlig ikke deres versjon er den fineste. Hauks rominvasjon er basert på denne mønster-rapporten som er laget av Nina Granlund Sæter og publisert på den tøffe bloggen Dirty embroidery, naughty knitting. Tusen takk for lånet Nina!







































Hauk ønsket seg også hette på genseren sin. Den "stjal" jeg fra et gammelt Dale-hefte. Den observante bloggleser kan finne to feil på dette bildet. Noen som ser hva det er? (Hint: Den ene feilen er enda tydeligere på det første bildet, og på det neste.) Klart for faktaboks:







































Oppskrift(er): Klassisk Marius-genser-oppskrift fra Sandnes, hetteoppskrift fra Dale og mønsterbord fra Dirty embroideries.
Garn: Falk fra Dale.
Pinner: Nr 3
Størrelse: XS-S Herrestørrelse (!!!)
Hot: Ja! Hauk er kjempefornøyd, og da blir mamma også fornøyd, til tross for to feilene...

Den eneste som ikke er helt glad er Lerke. Hun syntes jeg burde ha strikket ferdig hennes genser før jeg gjorde ferdig Hauk sin. Så nå gjelder det å holde oppe tempoet på pinnene...



9 kommentarer:

Fríða sa...

nöj for en töff genser, ikke rart at han er glad.
kh.fra Island
Frida

Elisabeth sa...

Skikkelig tøff genser altså ;) Denne blir han nok glad i, tror min pode ville elsket genser med hette! Tror jeg ser feilen, og om det er det jeg tror kan vel et maskesting ordne det?

Fuglemamma sa...

Jo, maskesting ville nok har rettet den ene feilen. Men sønnen var enig i at det egentlig var en morsom detalj. Den andre erger meg mer men kan ikke fikses og plager ikke sønnen, så den får bli den også.

Hege sa...

Kul genser!
Tror nok minstemann ville ha hatt en slik variant på sin marius jakke om han hadde sett denne. Men det får bli neste gang ;)

Monstermønster sa...

Gratulerer med ferdig! og kul genser! Kudos til sønn for flott fargevalg.

frøken ij sa...

Stilig genser i kule farger :D

Marion T sa...

Den var skikkelig tøff - og flotte farger!

Mette sa...

Stilig fargar for monstermønster :-)

Liisa sa...

Superflott! Jag har lovat en pacman-version till min gutt - kanske dags att sätta fart...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...