mandag 22. juli 2013

Lys og mørke

Dagen for to år siden er også en del av sommeren nå. Kanskje vil den være det for alltid? Jeg tok med meg ungene mine i Vår Frue kirke i Trondheim i dag, og tente lys. Etterpå spiste vi is i Stoftsgårdsparken. Vi må huske, og vi må våge å se mørket. Og samtidig skal vi se og oppleve lyset. Så kontrastfylt er livet. Også om sommeren.

Og i kveld strikker jeg videre, med Øivind Bratbergs bok om Storbritannia som selskap. Ikke akkurat i anledning prinsefødselen, men nytt liv er jo alltid et lite mirakel som er lov å glede seg over. For eksempel med litt sjokolade, ikke si det til ungene mine.



3 kommentarer:

AnnetteK sa...

Enn at det allerede har gått 2 år, husker alt det vonde som skjedde som om det var for bare noen dager siden... Enda jeg ikke kjenner noen som ble fysisk berørt. Det har liksom bare satt seg fast.

Fuglemamma sa...

Ja, det er rart at det har gått to år. Det føles både kortere og lengre siden på et vis. Mye har forandret seg, kanskje mer enn vi trodde da...

Linda G - www.mammalinda.com sa...

Får du til å lese bok samtidig som du strikker?? Imponert! Skulle ønske jeg mestret det, er så mye jeg har lyst å lese, men greier ikke å sitte i ro uten å ta i strikkepinnene;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...