lørdag 20. juli 2013

Ulne drømmer. Eller nød lærer frossen kvinne å strikke lopapeysa

Helt siden jeg var på Island i juni har jeg drømt om en skikkelig tykk og deilig islandsk ullgenser, en lopapeysa. Jeg frøs på Island, men kjøpe ullgenser, nei det kunne jeg ikke få meg til. I de kalde julidagene på hytta drømte jeg videre. Og når jeg neste helg skal være på slektstreff på en holme i Trøndelag ser jeg for meg at en skikkelig lopapeysa vil være det perfekte kveldsplagget. Men kan jeg rekke det? Ermene er ferdige, bolen har fått ti centimeter så langt. Jeg strikker med "egen" strikkefasthet og tilpasser og dikter om oppskrift underveis. Når genseren ut av hodet mitt og over pinnene før fredag min tro?

5 kommentarer:

Liisa sa...

Det går undan med islandsull så jag säger: visst blir du klar! :)

Linda sa...

yndig farve! Kan godt forestille mig at der er koldt "langt oppe bag Norges kyster" - kender du den sang?

Linda Aasan sa...

Heia, heia! Høres ut som et helt riktig valg til Trøndelag, i hvert fall :)

Barwitzki sa...

Jeg mener det blir en herlig varme genser. Ha en deilig sommer og etterpå
er genseren ferdig for kalde dager!
Kos deg med hyggelige sommerdager.

Elisabeth sa...

Du blir nok ferdig. Men nå er det kommet mer varme over Trøndelag, så kanskje du ikke trenger den så alt for mye :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...