mandag 26. august 2013

Disputasgaven

For en tid tilbake fikk jeg en fin ny tittel jeg kan bruke når jeg bestiller hotellrom på engelskspråklige nettsider og sånt. I den forbindelse fikk jeg også mange fine gaver. En av disse gavene var fra en gruppe kollegaer som har vært på mange møter med meg og som derfor visste akkurat hva en nyslått samfunnsforsker kunne trenge: Garn, så klart. Gavekortet jeg fikk fra dem har blitt garn til Hauks grønne Space Invaders-genser og Lerkes rosa skolestartgenser og her er resten: litt pt2 skal nok bli votter eller luer eller noe annet lurt og nyttig. En hespe Lace skal blir noe vakkert og unyttig. Og 650 gram av den fineste tynne alpakkaen til Du Store Alpakka skal bli til en jakke. Til meg selv. Stakkars mannen fikk visst ingenting fra denne gaven. Men han står på lista mi...

14 kommentarer:

Systro sa...

Genial disputasgåve!
Strikketøy inspirerer i alle møter og samanhenger!

Monstermønster sa...

Gratulerer med ny tittel!

Miri Vandre blandt ege sa...

Tillykke :)
Og en dejlig gave :)

Elisabeth sa...

Gratulerer med tittelen og gaven er jo helt perfekt :)

frksnupp sa...

Gratulerer med tittel og ferdig (?) utdanning, fra en samfunnsviter til en annen :) helt enig, garn er den ultimate disputasgave!

Linda Aasan sa...

Gratulerer med vellykket disputas! Og med vellykket gave :)

Marie sa...

gratulerer!!!

Snertne sneller og små nøster sa...

Den perfekte gaven :-)

Lena sa...

Tillykke med den nye titel!!

Hege sa...

Gratulerer!
Og genseren i forrige innlegg er bare nydelig!

Line sa...

Så spennende! Både med tittel og nytt garn!

Fuglemamma sa...

Tusen takk alle sammen! Jeg har jo annonsert den der tittelen en gang tidligere også, så nå føler jeg meg nesten litt flau som får "applaus" i kommentarfeltet for andre gang. Men gaven var altså så passende! Jeg har den i bruk akkurat nå, på nok en konferanse. Deilig, myk, tynn alpakka, skjønt mellom fingrene.

frøken ij sa...

Viktig med noe til seg selv også. Om det er garn, god kaffe eller kanskje litt aromaterapi (det har jeg bestilt meg time til ;)) Og gratulerer med ny tittel, tror ikke jeg har sagt det før.. :)

mimouna sa...

Garn er jo den perfekt gave til oss strikkeglade. Og så er det så kjekt når noen viser at de kjenner oss godt nok til å treffe så bra med det de gir oss.

Gratulerer med tittelen, og kos deg med garnet! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...