torsdag 1. august 2013

Videy - en grå skjønnhet

Jeg drømte om en varm, enkel og samtidig vakker grå ullgenser eller lopapeysa. Strikket i uspunnet og ufarget islandsk plateull. Til bruk på grå sommerdager eller sene sommerkvelder. Strikkingen gikk som en drøm. Påbegynt en sen tirsdagskveld, fullført ti dager senere. Nå drømmer jeg bare om å strikke flere! Genseren er basert på et oppskriftshefte fra Alafoss, men jeg har tilpasset strikkefasthet og laget min egen fasong på ermene, alle vrangbordene er byttet ut med perlestrikk og bolen har fått innsving i livet. Jeg har gitt genseren navnet Videy, etter en øy som ligger rett utenfor Reykjavik. Den er både grå, vakker og drømmeaktig.



13 kommentarer:

Miri sa...

Åh, hvor er den smuk !
Tænk at kunne skabe en sådan skønhed.

Fríða sa...

så fin den blev! og nu har du jo masser af rester, som du kan bruge til at lave flere. og du kan bestille mere uld f.eks. herfra: handknit@handknit.is kig på deres hjemmeside handknit.is

kh.fra Island
Frida

Systro sa...

Så fin!! HAr du laget mønsteret selv? Imponerende!

Lena sa...

Super flot og lækker - godt gået som vi ville dige her i DK. Farverne matcher perfekt sammen og jeg synes perlestrikningen gør trøjen lidt mere fin og feminin i det. Kan godt forstå hvis du er tilfreds:-)

Lea sa...

Ser lækker ud i det garn.

Linda sa...

SÅ SMUK!!!
Og jeg kan lige se hvordan den klæder dig, selvom du skjuler det ;o) Kan godt forstå at pindene har haft travlt.

frøken ij sa...

Flott genser! Den så veldig deilig ut :)

Ulla sa...

Meget smuk og anvendelig. Det er da ren turbostrik, 10 dag på at strikke en trøje.

Elisabeth sa...

Den ble nydelig i herlige gråfarger! Fint med egne tilpasninger. Innsving i livet gir mer fasong :)

Monstermønster sa...

Nydelig! Elsket fargene! Og god ide med innsving i livet.

Liisa sa...

Supersnygg! Fint med intag i midjan och pärlestrik!

Linda Aasan sa...

Lekker! Og den ser deilig ut... På tide å finne fram kassa med plategarn, tror jeg!

Helene sa...

Falleg lópapeysa! Absolutt HELT nydelig, og plótulopien er jo så lett og deilig også. Jeg har vistnokk ei jakke som ligger på vent ett eller annet sted ... må finne den fram igjen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...