søndag 6. oktober 2013

I stå

Det er høst. Og jeg har visst gått litt i stå, slik jeg ofte gjør om høsten. Verden føles i ulage, og dessuten er det da ikke riktig rett at været enda er så mildt. Strikkekurven min er full av halvferdige og nesten ferdige ting som jeg mangler piff til å få ferdig, dagene går alt for fort, jeg får ikke gjort det jeg skal og jeg klarer ikke glede meg ordentlig over det jeg tross alt får gjort. Bah!

Jeg trenger nok en liten restart, eller kanskje flere. Inntil det skjer tenkte jeg at jeg kunne dele et høstbilde fra i fjor med dere. Det er røde lyspunkter inni alt det grå og svarte. Det gjelder bare å fokusere skarpt nok så man kan se dem.


5 kommentarer:

Monstermønster sa...

Takker for påminnelsen. Jeg trengte den idag.

Lena sa...

Også mig. Det ville i den grad have gjort min dag lettere. I morgen er der atter en dag og det bliver sommer igen :-)

Miri Vandre blandt ege sa...

Tror det er overgangen, der skaber problemerne for dig..Når det først er blevet rigtig efterår,når du har overgivet dig, så bliver det lettere igen.
Smukt billede :)

Elisabeth sa...

Høst ja. Jeg har fortrengt det :)Deilig og mildt vær ute nå, men vi får vel dessverre ruskevær etterhvert. Vi får ta vare på lyspunktene og glede oss over de!

Fuglemamma sa...

Monstermønster og Lena, det er på et vis en trøst i å vite at vi er flere. Da føler jeg meg litt mindre "mislykket". Mulig det er overgangen Miri, eller kanskje heller forventningene til overgangen. Det er noe med at høsten ikke kommer ordentlig i gang føler jeg. Jeg er kanskje litt rar, Elisabeth, men jeg lengter egentlig etter at mildværet skal gi seg. Det har vært en lang og fin sommer, nå er jeg på et vis klar for den neste årstiden. (Og i likhet med ungene mine har jeg begynt å glede meg til snøen...)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...