tirsdag 8. oktober 2013

Inspirasjon

Etter den fine høstmorgenen jeg fikk i dag dukket jammen høstinspirasjonen også opp i bloggformat. I den nydelige rare rusk-bloggen til Line: http://rarerusk.blogspot.no/2013/10/hstessentials.html

Jeg fant ut at deilige heklede ulltøfler var akkurat det jeg trengte. En oppskrift fant jeg via google, og restegarn var det i kurven. Jeg er spent på om det blir nok, eller rettere sagt, jeg tror ikke det blir nok, for disse tøflene spiser garn. Så egentlig er jeg spent på om jeg finner en erstatning til det lysegrå garnet uten magebånd som jeg tror er Drops merino og som jeg har arvet fra min svigermor og etterpå vasket... Det mørkegrå er Royal Alpakka fra Dale, og jeg hekler med to tråder alpakka og en tråd merino. Det blir skikkelig stivt og tykt og jeg tror de skal bli deilige.

Mens jeg var inni i en flow fant jeg også frem flettelua jeg holder på med. Den skal lages etter modell av en gammel og elsket lue som er den eneste jeg har strikket noen gang som passer mitt hode. Den nye lua er strikket i restegarn den også. Og jeg fikk ikke nok.... Tre kandidater til erstatning for det lyserosa alpakkagarnet ligger oppmarsjert på bordet. Valget er tatt. Resultatet vises frem snart...

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Det blir spennende å se oppfølgeren til dette. Forresten veldig fin den nye flettelua :)

Hege sa...

Flotte prosjekter du har på pinnene. Skulle hatt et par sånne tøfler jeg og ;)
Ha ei fin helg!

Linda sa...

åh ja, hæklede tøfler, sådan nogle vil jeg også have mig. Det er altid dejligt at få ombragt noget restegarn- Det bliver en meget fin hue, du starter ikke helt forfra, vel?

mimouna sa...

Resteprosjekter er alltid spennende! Når jeg får for lite garn lager jeg gjerne en effekt ut av garnbyttet, det blir ofte bra. Og så sparer jeg litt av den opprinnelige tråden, slik at jeg kan legge inn en stripe av den senere. Da ser det litt mer planlagt ut.

Spent på å se prosjektene dine ferdige! :)

frksnupp sa...

Syns det var mye fin inspirasjon i prosjektbildet ditt, og resteprosjekter er gøy, som mimouna sier. Flotte tøfler ble det også.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...