fredag 25. oktober 2013

Tip: Hæft ender undervejs

Ja, det står det i oppskriften på Rasmillas cirkelsjal som jeg endelig er i gang med å fullføre. Jeg skal bare hekle sånn cirka seksti små sirkler og feste til sjalet. Det blir noen løse tråder av sånt, og sånn sett lurt å ikke vente med alle til slutt.

Samtidig tenker jeg at det er et ganske godt livsråd også, det der med å feste trådene underveis i stedet for å la alle endene henge og slenge etter seg. I dag har jeg tømt og ryddet med ut av kontoret mitt, fordi jeg skal flytte til et annet på samme sted. Det var mange løse tråder som dukket opp, og jeg er litt ettertenksom i kveld. Da passet det bra med stearinlys, og Kari Bremnes sin plate Erindring i CD-spilleren.

Men i morgen er det lørdag og helgen ligger blank og fin foran meg. Den skal brukes til å forberede nye gleder og nye prosjekter sammen med ungene mine. Det blir bra.

Ønsker alle en riktig fin slutt på uka, med eller uten trådfesting!

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Litt av et arbeid tenker jeg :) Men det blir nok veldig fint til slutt! Kos deg med helgen!

SILKESAUEN sa...

Ja ... alle dei lause trådane. Akkurat dén delen av strikkinga kunne eg gjerne tenkt meg å outsource til nokon annan ...

Hugsar godt den jula (for leeenge sidan) eg strikka fingervantar til mi beste barndomsvenninne, men rakk berre å feste trådane på den eine vanten før gåva måtte pakkast inn og leverast. Og i romjula fekk eg sjå kor fint mammaen til venninna mi hadde festa trådane ferdig. Og det var så mykje finare enn eg hadde gjort ... Då lét eg vidare strikking liggje ei stund, gitt.

Men i sjølve livet derimot, kan det godt bli igjen nokre lause trådar, tenkjer eg!
Frida :-)

Lena sa...

Det er nok - på alle fronter - en god ide ikke at have for mange løse ender.
Mit stribede tæppe tæller vel efterhånden + 100 ender og jeg er nok kun halvvejs...
Håber weekenden gjorde godt!

Lena sa...

PS. Veldig fin hue i sidste post!

Snertne sneller og små nøster sa...

Kloke ord - jeg er flink til å feste tråder når jeg strikker, og skal sannelig sjekke ut om hvordan det ligger an med løse tråder sånn i livet generelt :-))

Ha det godt - klem Siv

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...