fredag 18. oktober 2013

Vinterlyst


Tøflene mine er ferdige, og de har fått en navn som passer. Jeg rakk liksom aldri helt å forsone meg med høsten, men nå har vi fått en forsmak av vinteren, med vakker nysnø og skiføre. I dag kjørte jeg spark til skolen med ungene, og på vei tilbake til hjemmekontoret gikk jeg bare og kjente på hvor uendelig lyst det ble med all snøen, og hvor mye mer lyst jeg fikk på livet.



Tilbake til tøflene. Som nevnt i forrige innlegg fant jeg en oppskrift i en koselig blogg. Den har jeg brukt som utgangpunkt, men jeg har "diktet videre" og laget firkantet hæl etter sokkefellemetoden, samt laget en litt høyere og strammere kant. Picotblonde og en liten blomst ble liksom prikken over i´en her. Jeg hadde nemlig lyst på noen riktig feminine tøfler. (Hvis det er ønske om det kan jeg prøve å skrive ned fremgangsmåten jeg har brukt.) Ha en deilig helg alle sammen, med eller uten snø.













6 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Hvor er dine tøfler fine !!!
Sne .... !
Godt den gør dig glad :)

Elisabeth sa...

Det var skikkelig koselige tøfler! Nydelig med blondekant og blomst på :) Sparkføre alt? Her kom det våt snø som ble til ekkel sørpe og slaps på veiene i dag, men det skal visst forsvinne igjen i løpet av helga. Foretrekker ordentlig snø som legger seg framfor dette våte klisset.

Annette sa...

jeg kunne godt tænke mig en opskrift..de er fine....

Fuglemamma sa...

Miri: vi har hatt en lang og deilig sommer i nord i år, så jeg var helt klar for vinter og snø nå.

Elisabeth: vi har vært heldige og fått vinter helt på ordentlig. Måtte det bare vare!

Anette: Jeg skal skrive ned oppskriften straks!

Liisa sa...

Mina barn längtar efter snö! Skönt med varma tofflor när det blir kallt.

Bjørkely sa...

Hei! Så bra at du kunne finne inspirasjon på bloggen min! Finner alltid mye god inspirasjon på andres blogger og at jeg kan være med å inspirere andre gjør meg glad! Tøfflene ble knall fine! ;-)

-Isabelle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...