søndag 1. desember 2013

1. desember: Forventninger









































Ungenes broderte julekalender (laget av min svigermor da Hauk var liten) ble hengt opp på veggen sent i går kveld. På noen av lappene står det små og store aktiviteter som vi skal gjøre sammen før jul. På andre står det at det ligger en gave i kurven. Jeg prøver å justere forventningene mine til realitetene, og egentlig har dette vært nok en november med for lite tid til å gjennomføre alt jeg gjerne skulle gjøre. Desember kan fort bli likedan, men jeg har bestemt meg for å fokusere på å få til noe kos innimellom alle burde og må. Og like viktig: Jeg skal fokusere på gleden ved det fremfor å la meg frustrere over det som ikke ble. I dag sto det baking av adventskrans på kortet. Og den kransen står nå i ovnen. Huset er ryddig i flekkene, og jeg skal ikke fokusere på at det burde ha vært støvsugd og helst vasket også. Det er som det er. Og det er godt nok.

3 kommentarer:

Lea sa...

Det lyder hyggeligt. Bedre end rengøring.
Men prøv at gør rent i 10 min. man bliver overrasket hvad man kan nå på den tid.

tanterne sa...

det var ellers en god ide - at have aktiviteter med i julekalenderen også.

Linda sa...

Så sandt, det med at justere forventningerne. I år købte jeg kalenderlys og adventslys i rigtig god tid. Følte mig totalt overskudsagtig i et par dage...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...