tirsdag 3. desember 2013

3. desember: Nødvendigheter




Det er en feil på dette bildet, som ble knipset i all hast i morges før jeg dro på jobb. Det ser ut som om vi ikke har snø absolutt overalt. Det stemmer egentlig ikke, den lille bare stripen med treverk er lengst inne på den verandaen som det er tak over. Vinteren kom tidlig til Nord-Norge i år, siden det første snøfallet i midten av oktober faktisk har blitt liggende og har fått følge av mye mer snø. I dag blåser det i tillegg storm og brua som jeg er avhengig av å krysse til og fra jobb var i fare for å bli stengt. Når det er sånn vær gjelder det egentlig bare å holde seg innendørs, men når det er litt mer vanlig vakkert vintervær vil vi jo være ute så mye som mulig, og da trengs det ull fra innerst til ytterst. For eksempel hjemmestrikkede votter til Hauk, strikket av rester av Lett Lopi fra Klukka-kjolen min. 

3 kommentarer:

tanterne sa...

Uld er godt!
Men mine børn er uld-sarte.
Gad vide om sådan lave temperaturer kunne overbevise dem om at uld trods alt dur.?

Miri Vandre blandt ege sa...

Uld er meget godt :) Kan slet ikke forestille mig at komme gennem vinteren uden :)

Fuglemamma sa...

tanterne, mine barn har blitt påkledt ull fra de ble født, bokstavelig talt, så de tåler det meste av ull. Lett Lopi er riktignok et ganske stikkende garn. Det duger til votter, men jeg tror ikke jeg selv ville ha klart å gått med det for tett på halsen. Faktisk blir jeg noen ganger litt rød og sår på armene hvis jeg bruker Klukka-kjolen med kortermet t-skjorte inni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...