mandag 21. juli 2014

Ingenting er svart-hvitt

I alle fall ikke den nye jakken min, strikket i restegarnet i grå nyanser som jeg la ut bilde av tidligere i år. Jeg hadde to hesper med lysegrått og mørkegrått løst spunnet garn kjøpt på julemarked på Skansen for noen år siden, og i tillegg rester av lopigarn, litt gotlandsk pelsull, litt tynn alpakka og silkegarn, og et ørelite nøste med kidsilk (ok, den var faktisk hvit). Eg har ikke egentlig brukt noen oppskrift til denne, den er strikket for å passe, og det gjør den. Siden det var et resteprosjekt valgte jeg å bruke resteknapper også. Den røde symboliserer kampanjen Stopp vold mot kvinner. Jakken er strikket på pinne nr 4 i varierende garnkvaliteter. Den er lett, varm og klør bittelitt, men jeg er heldigvis ikke så var på ull. Bildet ble tatt for noen dager siden, og fotografen er Lerke. Akkurat nå er det nesten for varmt på hytta til å bruke den, men det går nok over.

7 kommentarer:

Fríða sa...

sikke dog en dejlig tröje, jeg elsker resteprojekter, de tvinger frem kreativiteten.
kh.fra Island
Frida

MIG HUND OG STRIK sa...

Der er rigtig fin. Dejligt man kan bruge sine rester så godt.

Babben sa...

Så lekker jakke, og supert å få brukt opp alle "restene" når det blir så fint resultat :-)

Elisabeth sa...

Den ble kjempefin! Et resteprosjekt du har vært veldig heldig med :)

Lea sa...

Sikken en dejlig og anvendelig trøje. Du har mange gode ideer.

tanterne sa...

Den er da blevet både fin og dejlig. Så, du er god til at strikke uden opskrift.

Lena sa...

Dejlig trøje - her er det aaaalt for varmt til uld lige nu... Godt at høre fra dig:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...