søndag 27. juli 2014

Snøen som falt i fjor...

Og julegavene som ble strikket i desember. Her er endelig et bilde av mannens lopapeysa. Den ble nesten ferdig til julaften, men ikke helt. Han fikk en pakke med strikkepinner i... Romjula ga meg tida jeg trengte til å bli ferdig. Oppskriften er fra Alafoss, garnet er platulopi fra samme sted. Strikket på pinne nr 5. Jeg synes resultatet ble bra, og mottakeren var også fornøyd. Ett problem er dog at ermene og delvis pgså bolen trekker seg veldig sammen i lengden etter litt bruk. Det samme har jeg merket med min egen lopapeysa. Jeg har en teori om at det kan fikses med en vask, men siden garnet er nesten selvrensende har jeg enda ikke fått testet den teorien i praksis på de som jeg har strikket selv.

4 kommentarer:

Lena sa...

Fin trøje - og modtageren ser ganske fornøjet ud:-)

Lea sa...

Den ser vild lækker ud, flot arbejde du laver.

Elisabeth sa...

Den ble veldig fin, og han ser fornøyd ut :)

Monstermønster sa...

Nydelig fargevalg! Heldige mann!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...