fredag 29. august 2014

Hauks lopapeysa

Islandsjakka til Hauk, med glidelås, ble veldig godt mottatt. Og jeg synes gutten og jakken kler hverandre. 11 år har han blitt, den lille fugleungen min. I sommer tok han første flygetur ut av reiret alene. Da var det ekstra fint å kunne finne frem pinner og garn og lage noe til han mens han var borte. Jakken har allerede blitt en favoritt i tursekken, og når vi kommer frem på hytta seint på kvelden og det er litt hustrig. Ingenting slår den uspunnede islandske saueulla når det gjelder mykt og lett og supervarmt. Jeg liker veldig godt dette grafiske mønsteret og kontrastene i det hvite og svarte.



Hyttesommeren er over, og skoleåret har startet. Det er litt trist, og litt fint. Nye utfordringer, nye gleder, nye ting å se frem til. Og nye ting på pinnene.


9 kommentarer:

Fríða sa...

fiiinn blev den, og hvor er han dog blevet stor!
kh.fra Island
Frida

MIG HUND OG STRIK sa...

Rigtig flot med meget smukt mønster.

Liisa sa...

Superfin tröja! Härligt att den blir använd!

Monstermønster sa...

Nydelig! Og veldig kledelig.

Fríða sa...

jeg har strikket et par voksentröjer i enkelt pladegarn, se her: http://fridabraga.blogspot.com/2011/12/fo-nr-1012011.html
og her: http://fridabraga.blogspot.com/2011/01/modelled-photos.html

kh.fra Island
Frida

Ulla sa...

Hvor er den fin, den bliver god til efterår og vinter.

Ulla sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
mimouna sa...

Flott genser, høres ut som et deilig garn også.

Jammen vokser de, disse ungene våre. Men det er jo sånn det skal være. :)

Strikkeheksen sa...

Hej :-) Så hyggeligt at få besøg af dig på min blog. Ser ud til at du har en skøn blog her som jeg må følge med i :-)

Sikken en flot islænder, du har fået lavet - han ser meget cool ud din søn :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...