lørdag 5. august 2017

Strikket reisedagbok

I sommer har jeg strikket genser til mannen min. Det å ta med seg en herregenser som reisestrikketøy har sine sider. Så lenge man holder seg til ermene er det nå greit, ett nøste får lett plass i både tursekk og håndbagasje. Med bolen blir det hele litt mer omfangsrikt, og når man kommer til raglansammenstrikking trenger man nesten en egen veske bare til strikketøyet. Likevel har denne genseren fått være med både på telttur, fjelltur, bading, Osloferie i lillesøsterleilighet og Cambridgeferie med strikking og te under epletrærne. Dermed blir den på en måte en slags reisedagbok for sommeren. Og så rakk jeg også å ta ferdigbilder i Cambridge. Mannen ble fin, synes jeg!

Fakta: Mønsteret er V for genser fra Pickles, og garnet er Pickles Pure Wool i fargen Høstløv. Strikket på pinne 3, antagelig litt løsere enn oppskrifta tilsier siden jeg måtte rekke opp og gå ned i størrelse fra L til S for å få en passe genser.

PS. Veldig hyggelig med alle som har skrevet hilsen i forrige post. Jeg har vært innom bloggene deres men hos flere er det sånn at kommentarene jeg skriver bare forsvinner.  Hva kan det skyldes? For strenge spamfilter, eller er det noe jeg gjør?

6 kommentarer:

tanterne sa...

Som svar på din kontaktannonce fra juli.
Det er skønt at du skriver igen.
(Hmm... Måske man også selv skulle prøve igen..)

Genseren til manden din, ligner en rigtig succes.
De klær hinanden ;-)
Jeg håber det var en skøn sommer, den minder dig om når han bruger den.

Lea sa...

Kæmpe arbejde og slæbe det med alle vegne. Du er utrolig. Det mønster tager lang tid. Tak for kommentaren på min blog.

Elisabeth sa...

Nydelig genser i farge som kler ham kjempegodt! Fine bilder også 😊

Huldr sa...

Den var kjempefin, nydelig farge og kledelig til mottageren! Fine bilder med grønn bakgrunn :)

Fuglemamma sa...

Det var en deilig sommer, ja, tanterne. Og så var jeg faktisk uthvilt og klar for å gå i gang igjen da ferien var over. Heier på at flere gamle strikkebloggere skriver litt igjen. :-)

Mønsteret tok tid ja, Lea. Min mor har strikket samme genser til min bror og nå min far, men hun strikker glattstrikk. Det blir fint det også, men jeg synes boblene er det som gjør genseren litt spesiell så jeg er glad jeg tok meg tid.

Elisabeth, det er en veldig uvant farge til han så jeg var spent på om han ville komme til å bruke den, men jeg er enig i at det kler han.

Takk Huldr, det er artig når mottakeren er fornøyd. :-)

Felisi sa...

Kjekk kar i flott genser i en utrolig lekker farge!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...